پنج کتاب برتر در زمینه‌ی آموزش گرامر زبان انگلیسی

مقدمه:

یادگیری گرامر انگلیسی همواره یکی از دغدغه های دانش آموزان و علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی بوده است. افراد برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی با منابع فراوانی از جمله انواع کتاب، پادکست، وب سایت و غیره مواجه هستند. ما در این مقاله بهترین و روان ترین کتاب های درسی گرامر انگلیسی را معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها برای خودآموزی و همچنین به عنوان منبعی در کنار کلاس‌های زبان مناسب هستند.

Oxford Grammar Course

نوشته شده توسط مایکل سوان، این کتاب گرامر انگلیسی را با تمرینات زیادی برای اکثر فعالیت‌های روزمره آموزش می‌دهد. بیان این کتاب بسیار ساده، واضح و قابل فهم است. اگر قصد دارید به طور جدی شروع به خواندن گرامر انگلیسی کنید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست، زیرا یادگیری مستلزم مطالعه مداوم و منظم است. کتاب Oxford Grammar Course دارای سه سطح مقدماتی، متوسط ​​و پیشرفته است. مزیت اصلی این کتاب آموزش قوعد دستوری به صورت عملی است.

English Grammar Azar

اگر درگیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، بدون شک نام بتی آذر برای شما آشنا خواهد بودمجموعه‌ی معروف  English Grammar  نوشته‌ی بتی آذر یکی از کتابهای مرجع برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی است که خصوصیات بارزی نسبت به دیگر کتاب‌ها در این زمینه دارد. این کتاب با توضیحات کامل خود از گرامر و همچنین ارائه تمامی نکات و استثناهای زبان توانسته است نظر بسیاری از زبان‌آموزان و اساتید زبان را به خود جلب کند. آموزش در کتاب بتی آذر بر اساس تمرینات مکرر و فراوان است. یکی از ویژگی‌های این کتاب، گنجاندن مهارت‌های گفتاری و شنیداری در دروس گرامر است. نسخه چاپی کتاب محبوب بتی آذر به همراه یک دی وی دی تمرینات شنیداری ارائه می‌شود. تمام قواعد زبان انگلیسی در قالب متن،گفتار، نوشتار، و شنیدار تمرین می‌شوند و زبان‌آموز به بهترین شکل با این قواعد آشنا می‌کنند. علاوه بر تمرین‌های موجود در کتاب، تمربن و آزمون‌های بسیاری در فایل دی وی دی وجود دارند که بهترین منبع برای جمع بندی و آمادگی قبل از امتحان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:یادگیری زبان انگلیسی و پنج تصور غلط زبان آموزان

Grammar In Use English

منتشر شده توسط انتشارات کمبریج، این کتاب یکی از بهترین گزینه‌ها برای خودآموزی گرامر انگلیسی است. در هر سطح زبانی که هستید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا گرامر انگلیسی را به ساده‌ترین روش یاد بگیرید. کتاب Grammar in Use دارای سه سطح مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته است. بنابراین افراد می‌توانند با توجه به سطح زبان خود کتاب مناسب را تهیه کرده  و شروع به یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنند. این کتاب گرامر دارای چندین بخش است که هر بخش شامل یک صفحه درس و یک صفحه تمرین است و به این ترتیب روشی بسیار کاربردی برای یادگیری گرامر انگلیسی ارائه می‌دهد.

Longman Advanced Learners’ Grammar

این کتاب که برای زبان آموزان متوسط ​​تا پیشرفته مناسب است، بسیار جامع و فشرده است و می‌تواند در بهبود سطح زبان شما در مدت زمان کوتاه بسیار کمک کننده باشد. برای استفاده از این کتاب باید قبلا ساختارهای ساده و قواعد عمومی زبان انگلیسی را با کمک دوره‌های زبان یا کتاب‌های مقاطع ابتدایی و متوسطه آموخته باشید. یکی از مزیت‌های اصلی این کتاب، تست‌های استاندارد در پایان هر بخش است که به دانش آموزان کمک می‌کند بفهمند که آیا این بخش را به طور کامل یاد گرفته اند یا نه.

Practical English Usage

یکی دیگر از کتاب‌های پرطرفدار در زمینه ی یادگیری گرامر کتاب  Practical English Usage است. این کتاب نکات مهم و کاربردی زبان انگلیسی به ویژه نکات گرامری را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که این کتاب بیشتر به عنوان یک مرجع برای زبان‌آموزان پیشرفته و مدرسین زبان بکار می‌رود و مناسب سطوح مبتدی و متوسط نیست.  در واقع گاهی در زبان انگلیسی ما با خود دستور زبان مشکلی نداریم، اما شباهت ها یا استثناهای زبانی باعث ایجاد مشکل می‌شود. یکی از نکات مثبت این کتاب این است که این پیچیدگی‌ها را به وضوح توضیح داده و مشکل را به روشی ساده برای زبان آموز حل می‌کند. این کتاب دارای مجموعه‌ای از قوانین است، از جمله املای کلمات و کلمه سازی صحیح و همچنین منبع خوبی برای اشتباهات رایج به خصوص در زمینه دستور زبان است. بخشی از کتاب در مورد رایج ترین اشتباهات زبان آموزان است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم پنج کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم که از محبوبیت بالایی نزد زبان‌آموزان و مدرسین زبان برخوردارند. ذکر این نکته لازم است که کتابهای دیگری نیز در بازار موجود هستند که اشتراکات زیادی با منابع معرفی شده‌ی ما دارند و شما می‌توانید از آنها هم استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برخی کتب گرامر انگلیسی که به زبان فارسی نگاشته شده‌اند هم از استانداردها‌ی بالایی برخوردار بوده و با منابع انگلیسی زبان رقابت می‌کنند. از جمله این منابع می‌توان به کتب ” از دبیرستان تا دانشگاه نوشته ی عباس فرزام” و مجموعه‌ی گرامر خط سفید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

چگونه یک استاد خصوصی آیتلس انتخاب کنیم؟

مقدمه: یادگیری زبان انگلیسی بدون کمک یک استاد کاری بسیار سخت است. اگر بخواهید بدون شرکت در کلاس زبان و کمک یک استاد به تنهایی زبان انگلیسی را یاد بگیرید ممکن است مجبور شوید دو یا سه سال از عمر خود را بگذارید. از همین رو تنها افراد کمی حاضرند چنین کاری انجام دهند و حتی...

راهنمای کامل آمادگی برای آزمون آیلتس

مقدمه: شرکت در آزمون آیلتس می تواند برای بسیاری از داوطلبان یک چشم انداز دلهره آور باشد. نیاز به یک نمره‌ی خاص می تواند برای درخواست مهاجرت، آینده شغلی یا قرار گرفتن در دانشگاهی ایده‌‌آل بسیار مهم باشد. چه قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال و چه آکادمیک  را داشته باشید،...

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *