پنج سایت برتر برای تقویت مهارت listening

مقدمه:

در اینکه تکنولوژی امر یادگیری زبان را برای ما بسیار آسان کرده جای هیچ شکی نیست. اما استفاده از تکنولوزی در یادگیری زبان چالش‌هایی هم به همراه دارد که یکی از این چالش‌ها انتخاب منابع درست است. برای تقویت هر یک از مهارت‌های زبانی خود می‌توانید صدها سایت و اپلیکشن پیدا کنید که هر یک ادعا می‌کنند آن مهارت را به بهترین شکل ممکن تقویت می‌کنند. بنابراین زبان آموز ممکن است انتخاب اشتباهی داشته باشد و زمان خود را در سایتی ضعیف تلف کند. در این مقاله قصد داریم پنج سایت معتبر که به کمک آن‌ها می‌توانید مهارت listening خود را تقویت کنید به شما معرفی کرده و ویژگی های آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

 British council

تقویت مهارت شنیداری مستلزم گوش دادن مدام به مکالمات انگلیسی است. اما در سطوح مبتدی، بهترین راه، گوش دادن به داستان‌های کودکانه است. در این داستان‌ها از لغات و ساختارهای ساده‌ایی استفاده می‌شود که زبان‌آموزان مبتدی به راحتی متوجه می‌شوند. در قسمت learning English kids این سایت می‌توانید صدها داستان کوتاه زیبا را دانلود کرده و گوش کنید. راوی این داستان‌ها اشخاص نیتو بریتانیای هستند و بخاطر درک بهتر شما، داستان‌ها به آرامی بازگو می‌کنند. همچنین فایل پی دی اف همه‌ی داستان‌ها در سایت قرار داده شده تا شما لغات و ساختار جدید هر داستان را تمرین کرده و یاد بگیرید. اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان هستید و می‌خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید حتماً از این سایت به عنوان یک منبع معتبر استفاده کنید.

Learningenglish.voa.news

سایت learningenglishvoanews.com را می‌توان یکی از بهترین سایتها جهت تقویت مهارت شنیداری دانست. در این سایت می‌توانید ویدئوهای کوتاه آموزشی مناسب برای سطوح مختلف پیدا کنید. محتوای این ویدئوها درباره‌ی مسائل مختلفی از قبیل ورزش، هنر، سبک زندگی، سیاست، تکنولوژی و… است. در هر ویدئو یک یا چند شخص انگلیسی زبان در مورد موضوعی خاص صحبت می‌کنند و شما همزمان می‌توانید متن صحبت آن‌ها را بخوانید. گذشته از این، ویدئوهای آموزشی دیگری نیز در این سایت وجود دارند که مخصوص یادگیری زبان انگلیسی هستند. در اینجا می‌توانید حجم بالایی از لغات،اصطلاحات، و ساختارهای رایج در زبان انگلیسی را به کمک یک مدرس نیتیو آمریکایی یاد بگیرید. از دیگر بخش‌های جذاب این سایت قسمت words and their stories است که صدها لغت و اصطلاح خاص انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. برای استفاده از ویدئوهای موجود در این سایت نیازی به ساخت حساب کاربری ندارید و می‌توانید هر کدام از ویدئوها را که بخواهید دانلود کنید.

BBC.CO.UK

یکی دیگر از سایتهایی که از طریق آن می‌توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید سایت bbc.co.uk است. از ویژگی های برجسته‌‌ی این سایت تمرکز خاص بر روی تقویت تلفظ است. در این سایت همچنین می‌توانید گرامر زبان انگلیسی را به همراه انگلیسی زبانان نیتیو یاد بگیرید. اما شاید بتوان گفت که بهترین قسمت این سایت بخش 6 minutes English است. در این برنامه معمولاٌ دو مجری انگلیسی زبان موضوعی را مطرح کرده و نظر خود را راجع به آن  موضوع بیان می‌کنند. سپس شخصی که در آن زمینه تخصص دارد نظر خود را در مورد موضوع مورد نظر ابراز می‌کند. در پایان لغات، اصطلاحات، و ساختارهای مهم در صحبت‌های آن شخص به زبان ساده تدریس می‌شوند. از آنجایی که مجریان این برنامه انگلیسی بریتانیایی صحبت می‌کنند، گوش دادن به این برنامه باعث می‌شود که در قسمت listening آزمون آیلتس لهجه‌ی بریتانیای را بخوبی متوجه شود. همچنین محتوای مکالمات این مجریان بی شباهت به محتوای بخش listening  آزمون آیلتس نیست.

Take IELTS

بسیاری از زبان‌آموزان پس از گذراندن دوران مقدماتی و متوسطه به فکر گرفتن مدرک آیتلس می‌افتند و در این مسیر با چالش‌های خاصی روبرو می‌شوند. یکی از این چالش‌ها کسب نمره‌ی بالا در قسمت listening است. در سایت takeielts که زیر مجموعه‌ی British council است می‌توانید آزمون‌های شبیه سازی شده‌ی آیلتس را بطور رایگان جواب داده و مهارت شنیداری خود را برای آزمون آیلتس تقویت کنید. آزمون‌های موجود در این سایت طبق آخرین تغییرات آزمون آیلتس طراحی شده و از سطح سختی همسانی برخوردار هستند. پس از جواب دادن به هر تست می‌توانید پاسخ‌های خود را بررسی کنید و نمره‌ی تقریبی خود در آزمون اصلی را ببینید. اگر قصد شرکت در آزمون آیتلس دارید حتماً این سایت را جزو منابع آماده سازی خود قرار دهید.

Bestmytest

آن دسته از زبان‌آموزانی که به دنبال گرفتن مدرک تافل هستند هم به دنبال منبعی می‌گردند که آن‌ها را منحصراً برای این آزمون آماده کند. سایتهای فراوانی در زمینه‌ی آماده سازی داوطلبان تافل وجود دارند و سایت  bestmytest  یکی از بهترین این سایتهاست. در این سایت شما به بیش از 100 آزمون ماک تافل دسترسی خواهید داشت و بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی می‌توانید این آزمون‌ها را بصورت آن‌لاین جواب دهید و سطح خود را بسنجید. همچنین در قسمت TOEFL PREP هم می‌توانید از مطالب آموزنده جهت تقویت واژگان و دیگر مهارت‌های مورد نیاز در آزمون استفاده کنید. اگر سوالی در مورد آزمون تافل داشته باشید هم می‌توانید سوال خود را از ادمین‌های سایت پرسیده و از آن‌ها راهکار بخواهید. برای آشنایی بیشتر با دیگر ویژگی‌های این سایت حتماً از آن دیدن کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم 5 سایت برتر در زمینه‌ی تقویت مهارت Listening را به شما معرفی کنیم. هر یک از این سایت‌ها هزاران کاربر از سرار دنیا داشته و روزبه‌ روز به تعداد مخاطبان آن‌ها افزوده می‌شود. مطمیناً سایت‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که می‌توانند برای شما مفید باشند. اگراز چنین سایت‌های استفاده می‌کنید، در بخش کامنت‌ها نام سایت رو نوشته و کمی از ویژگی‌های آن برای ما بگویید تا دیگر زبان‌آموزان نیز بتوانند از آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید

مقدمه: فکر کنم همه‌مان می‌دانیم و توافق داریم که شبکه‌های مجازی آمده‌اند که در زندگی ما بمانند و جزوی از روزمره‌ی بسیاری از ما شده‌اند. هر کسی را که می‌شناسیم عضوی از یکی از این شبکه‌های اجتماعی هستند، چه اینستاگرام باشد یا فیسبوک و تیک تاک، چه شبکه‌های مختلف دیگری که...

متن و ترجمه آهنگ Numb از Linkin Park

مقدمه یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین آهنگ‌های گروه Linkin Park، آهنگ "بی‌حس" یا همان “Numb” است که به موضوع فشار و توقعات والدین می‌پردازد. این آهنگ از دیدگاه نوجوانی است که از والدین خود احساس افسردگی و خفگی می‌کند و می‌خواهند او شخص دیگری باشد. نوجوان می‌خواهد بیشتر...

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *