آزمون زبان دولینگو (Duolingo) چیست؟

این روزها به دلیل محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا تعداد زیادی از مراکز، مجاز به برگزاری آزمون‌های حضوری مانند آیلتس و تافل نیستند. به همین علت، برخی از دانشگاه‌ها شروع به پذیرش آزمون زبان دولینگو (Duolingo) به عنوان جایگزین کرده‌اند. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه تصمیم برای شرکت در آزمون­‌ها، قوانین دانشگاه مقصد را بررسی کنید.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان دولینگو (Duolingo) یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی می‌باشد که همانند آزمون‌های تافل و آیلتس، چهار مهارت‌ خواندن، صحبت کردن، گوش دادن و نوشتن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. موردی که این آزمون را با سایر آزمون‌ها متفاوت کرده است این است که اگر پاسخ یک سوال‌ را به درستی بدهید سوال بعدی سخت‌تر و اگر اشتباه پاسخ دهید سوال بعدی آسان‌تر خواهد بود. علاوه‌بر‌این، هزینه شرکت در این آزمون 49 دلار است که در مقایسه با سایر آزمون‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

کدام ویژگی‌های آزمون دولینگو آن را متمایز کرده‌است؟

1.شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی از کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خود استفاده کنید و البته دقت داشته باشید که هیچکس نباید در اتاق شما باشد.

2. قیمت بسیار ارزان آزمون زبان دولینگو نسبت به سایر آزمون‌های سنجش زبان سبب علاقمندی داوطلبان به آن شده‌است.

3. آزمون زبان دولینگو همانند تافل و آیلتس، امکان ارسال کارنامه به مراکز آموزشی را به شما می‌دهد. با این تفاوت که تافل و آیلتس هرکدام گزارش را فقط به ۴ و یا ۵ مرکز آموزشی ارسال می‌کنند. در حالی‌که دولینگو هیچ محدودیتی در ارائه گزارش به دانشگاه‌ها و موسسات ندارد.

4.مدت زمان این آزمون یک ساعت می‌باشد که در مقایسه با سایر آزمون‌ها بسیار کمتر است.

سوالات آزمون چه بخش‌هایی را در بر می‌گیرد؟

این آزمون دارای هفت نوع آیتم مختلف است که در مجموع توانایی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت‌کردن را مورد سنجش قرار می‌دهد. ازآنجا که آزمون انگلیسی دولینگو یک آزمون تطابقی است، سختی و آسانی سوالات بسنگی به این دارد که شما پاسخ صحیح را انتخاب می‌کنید یا پاسخ اشتباه را. بخش‌های آزمون شامل آزمون (c-test)، واژگان صوتی بله/خیر، واژگان تصویری بله/خیر، دیکته و درک مطلب است. علاوه‌بر‌این، داوطلبان آزمون، به چهار سوال در مورد نوشتن و سه سوال در مورد صحبت کردن پاسخ می‌دهند. این سوالات شامل بخش تطابقی آزمون نمی‌شوند. با این‌حال، بخش‌های نوشتن و صحبت‌کردن نیز از نظر دشواری متفاوت است و انتخاب آن‌ها براساس ارزیابی آزمون تطابقی از توانایی آزمون‌دهنده است. تعدادی از سوالات شامل نمونه‌های زیر است:

۱. آزمون (c-test) که مهارت خواندن شما را بررسی می‌کند. در این تمرین ابتدا و انتهای جملات کامل نشان‌داده شده‌اند، در حالی که کلمات داخل جمله، برخی از حروف آن‌ها حذف شده‌است. شما باید با سرعت عمل بالا کلمات را حدس بزنید و آن‌ها را کامل کنید.

۲. واژگان صوتی یا تصویری بله/خیر نوع دیگری از سوالات است. در بخش صوتی، شما مجموعه‌ای از کلمات را می‌شنوید و باید انتخاب کنید که آیا آن کلمه یک واژه انگلیسی است یا خیر. بخش تصویری به همان صورت است با این تفاوت که کلمات به شما نشان داده می‌شوند.

۳. دربخش دیکته، شما به یک جمله کوتاه گوش می‌دهید و سپس آن را با استفاده از صفحه کلید کامپیوتر رونویسی می‌کنید. شما در کل یک دقیقه وقت دارید تا آنچه‌ را که شنیده‌اید گوش دهید و بنویسید. همینطور، می‌توانید سه بار به مطلب گوش کنید.

۴. در بخش درک مطلب که توانایی‌های خواندن و نوشتن افراد را بررسی می‌کند، از شما می‌خواهند که یک جمله را بخوانید و یا با توجه به تصویر یک جمله بسازید.

۵. تمرین صحبت کردن که توانایی صحبت‌کردن را در آزمون‌دهندگان می‌سنجد. در این آزمون، شما باید به یک سوال پاسخ دهید و به‌ مدت بیشتری بتوانید صحبت کنید.

۶. تمرین نوشتن نیز توانایی نوشتن شما را ارزیابی می‌کند. در این بخش شما باید در پاسخ به سوالی، یک متن حدود ۱۵۰ کلمه‌ای بنویسید.

مراحل ثبت نام در آزمون:

برای ثبت نام در این آزمون کافی است یک حساب کاربری در وبسایت رسمی دولینگو ایجاد کنید. آدرس وبسایت:

https://www.englishtest.duolingo.com

برای باز کردن حساب کاربری روی گزینه sign up کلیک کنید.

 ثبت نام در آزمون زبان دولینگو مرحله اول
مرحله اول ثبت نام در آزمون دولینگو (sign up)

سپس صفحه جدیدی باز می­‌شود که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. دقت داشته‌باشید اگر حساب کاربری گوگل دارید که به تمام اطلاعات آن دسترسی دارید، می‌­توانید روی قسمت sign up with google کلیک کنید. پس از آن روی گزینه next در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام در آزمون زبان دولینگو
صفحه ثبت نام

بعد از ساختن حساب کاربری، صفحه جدیدی برای شما باز می‌­شود. در این صفحه سه بخش وجود دارد که بخش سوم آن غیر فعال است. اما هرکدام از این بخش‌ها چه کاربردی دارند؟ وبسایت دولینگو در بخش اول فرصتی را در اختیار شرکت­‌کنندگان قرار داده تا بتوانند با فضای کلی آزمون و سوالات آن آشنا شوند. این تست 15 دقیقه است و کاملا رایگان است. پس از پایان آن نمره تخمینی آزمون را به شما اعلام می­‌کند. زیرا این آزمون آزمایشی است و نمره نیز نمی‌­تواند قطعی باشد.

آزمون زبان دولینگو (آزمایشی)
آزمون آزمایشی دولینگو

اما بخش دوم این قسمت مربوط به آزمون اصلی می­‌باشد. شما باید آزمون را به قیمت 49 دلار امریکا خریداری کنید. پس از کلیک روی گزینه buy now صفحه جدیدی برای شما باز می­‌شود. در اینجا باید تعیین کنید که روش پرداختی شما به چه صورت خواهد بود. روش­‌های نشان داده شده در تصویر تنها روش پرداخت هستند. پس از گذراندن مراحل پرداخت به صفحه آزمون هدایت خواهید شد.

مرحله پرداخت آزمون زبان دولینگو
مرحله پرداخت

نکات ضروری قبل از شرکت در آزمون دولینگو:

حتما از مرورگر‌های مناسب مانند chrome یا opera استفاده کنید.

قبل از شروع آزمون از سالم‌بودن وب کم، میکروفون و یا بلندگوی خود اطمینان داشته‌باشید.

بر روی مرورگر نباید افزونه­‌های plug in و یا add on مانند (Grammarly) فعال باشد.

ارتباط چشمی خود را با صفحه مانیتور قطع نکنید.

یادداشت‌برداری هنگام آزمون ممنوع است.

استفاده از کروم­بوک، آی­پد، تبلت و سایر دستگاه­‌های هوشمند برای شرکت در آزمون ممنوع است.

استفاده از هدفون و ایرپاد ممنوع است.

اطمینان داشته‌باشید که گوش­‌های شما قابل رویت باشند و پوشیده‌ نباشند.

بیشتر بخوانید

چگونه یک استاد خصوصی آیتلس انتخاب کنیم؟

مقدمه: یادگیری زبان انگلیسی بدون کمک یک استاد کاری بسیار سخت است. اگر بخواهید بدون شرکت در کلاس زبان و کمک یک استاد به تنهایی زبان انگلیسی را یاد بگیرید ممکن است مجبور شوید دو یا سه سال از عمر خود را بگذارید. از همین رو تنها افراد کمی حاضرند چنین کاری انجام دهند و حتی...

راهنمای کامل آمادگی برای آزمون آیلتس

مقدمه: شرکت در آزمون آیلتس می تواند برای بسیاری از داوطلبان یک چشم انداز دلهره آور باشد. نیاز به یک نمره‌ی خاص می تواند برای درخواست مهاجرت، آینده شغلی یا قرار گرفتن در دانشگاهی ایده‌‌آل بسیار مهم باشد. چه قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال و چه آکادمیک  را داشته باشید،...

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *